Messenger Marketing – jak zacząć

Messenger Marketing to niezwykle skuteczny kanał marketingu internetowego.

Niestety jest bardzo rzadko wykorzystywany przez firmy.

Prawdopodobnie wynika to z niewiedzy, że messenger poza mejlingiem i sms-ami może być w ogóle kanałem marketingowym. Kanałem trzeba przyznać o dużej skuteczności.

Skuteczność tego kanału wynika głównie z wysokiego współczynnika docieralności i otwieralności wiadomości.

Któż z nas nie ma na swoim zainstalowanego komunikatora?

Jakie zalety posiada taka forma marketingu. Przede wszystkim bliska relacja z odbiorcą.

Praktycznie od pierwszego kontaktu znamy Jego imię i nazwisko, a przy odrobinie wprawy poznajemy tą osobę bliżej wg zasady pokaż mi co publikujesz na swoim fanpage a powiem Ci kim jesteś.

Messenger to nie tylko rozmowa to również quizy, zabawy, losowania czy kalkulatory które możemy przesłać odbiorcy za pomocą chatbota i w ten sposób budować relacje.

Po zainstalowaniu odpowiedniego programu np manychat do naszego messengera możemy w łatwy sposób zarządzać bazą i programować kolejne angażujące działania

Jedną z bardziej skutecznych metod budowania bazy są komentarze pod postami

Wystarczy tylko stworzyć post w których zachęcimy naszych fanów do pozostawienia komentarza. I gotowe .

Zaprogramowany chatbot wciągnie użytkownika w rozmową i a ten zostanie dodany do bazy

Drugą równie skuteczną metodą jest pozyskiwanie kontaktów za pomocą widżetu na stronie internetowej. Możemy zamieścić tam najczęściej zadawane pytania lub FAQ.

Każdy kto rozpocznie rozmowę zostanie dodany do naszej bazy

Trzecia warta uwagi metoda to wykorzystanie kodu QR np na ulotce czy banerze reklamowy.

Zeskanowanie kodu smartfonem spowoduje otwarcie messengera i prezentację oferty w tym kanale.

W messenger marketingu chodzi o budowanie relacji a nie spamowanie odbiorcy kolejnymi promocjami. To kanał wykorzystywany do rozmowy, potwierdzenia rezerwacji czy przekazywania ważnych informacji.

W messengerze możemy również przedstawić swoją ofertę a nawet umożliwić zakup towaru

Możemy stworzyć automat do obsługi sklepu na Facebooku

Zobacz jak zrobić sklep na fb

Niezależnie jaki wybierzemy sposób komunikacji i budowania relacji przez messenger

zawsze nad całym procesem czuwa człowiek który może być w dowolnym momencie wywołany lub przejąć rozmowę z użytkownikiem bota.

To buduje zaufanie i nasz wizerunek eksperta.

To tylko jedna z form wykorzystania messengera jako alternatywnego ale bardzo skutecznego kanału marketingowego.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *