Zazwyczaj publikujemy artykuły przeznaczone głównie dla osób uczęszczających na siłownie, klubów fitness. Opisujemy zasady zdrowego trybu życia lub porad dotyczących ćwiczeń czy diety. Dzisiaj moi drodzy wprowadzam wyjątek i ten artykuł będzie skierowany bardziej do osób prowadzących siłownie czy kluby fitness, co nie znaczy że nie skorzysta z niego osoba z poza branży. W artykule postaram się opisać jak powinna wyglądać strona internetowa reprezentująca siłownię czy klub fitness. Opowiem o wyglądzie o raz funkcjonalności, a nawet o przyszłej drodze rozwoju.
Zazwyczaj publikujemy artykuły przeznaczone głównie dla osób uczęszczających na siłownie, klubów fitness. Opisujemy zasady zdrowego trybu życia lub porad dotyczących ćwiczeń czy diety. Dzisiaj moi drodzy wprowadzam wyjątek i ten artykuł będzie skierowany bardziej do osób prowadzących siłownie czy kluby fitness, co nie znaczy że nie skorzysta z niego osoba z poza branży. W artykule postaram się opisać jak powinna wyglądać strona internetowa reprezentująca siłownię czy klub fitness. Opowiem o wyglądzie o raz funkcjonalności, a nawet o przyszłej drodze rozwoju.
Zacznijmy od wyglądu takiej strony internetowej. Jak powinna wyglądać od strony graficznej strona internetowa dla fitness klubu? Osobiście jestem zwolennikiem szat graficznych jasnych gdzie dominuje biel. Powód tego jest jest zrozumiały. Jasna szata graficzna poprawia czytelność, a czarny tekst oraz obrazy kontrastują z tłem stając się bardziej czytelnymi.
Strona jednak nie może być tylko biała. Zauważ że nowoczesne strony internetowe jeżeli usunąć treści oraz zdjęcia wyglądają dość podobnie. Nagłówek strony praktycznie zawsze jest w tym samym miejscu, podobna jest również kolorystyka a nawet czcionka. To doświadczenia użytkowników sprawiły, że powstały pewne schematy tworzenia serwisów internetowych po to aby użytkownik na danym serwisie czuł się jak ryba w wodzie. Walka z tymi schematami, próba ich zmian może spowodować że Twoja strona internetowa będzie trudna w obsłudze przez użytkownika. Charakter serwisowi internetowemu powinny nadawać obrazy znajdujące się na nim i to właśnie wyborze obrazów powinniśmy poświęcić najwięcej uwagi w przypadku planowania szaty graficznej. Baner, mniejsze banery czy zdjęcia tytułowe dla artykułów to media nadające kształt graficzny i kolorystyczny serwisom internetowym.
Jakie funkcje powinna posiadać strona internetowa dla siłowni lub klubu fitness? Oczywiście powinniśmy zacząć od tych podstawowych charakterystycznych dla wszystkich stron internetowych firmowych. Czyli zaczynamy od podstawowych informacji jak oferta i informacje o samej działalności, galeria zdjęć, strona kontaktowa, koniecznie z formularzem zapytań oraz mapką Google, blog na którym będziemy publikować informacje związane z samym klubem, siłownią oraz merytoryczne artykuły. To podstawa, którą powinien posiadać każdy serwis internetowy. Dalej zaczynają się funkcjonalności charakterystyczne dla konkretnych branży.
Dla siłowni czy klubu fitness warto na stronie internetowej zamieścić atlas ćwiczeń, podparty zdjęciami oraz filmami jak należy wykonywać dane ćwiczenie. Dla użytkowników warto stworzyć profile na których będą mieli możliwość prowadzenia dziennika swoich postępów. Statystyki, wykresy związane z wagą, automatyczne wyliczanie BMI to tylko niektóre funkcje którymi przyciągniesz użytkowników spoza swojego klubu. Bogata funkcjonalność pozwoli ci dodatkowo zarobić na dostępie do konta. Klientom posiadającym karnet na siłownie czy zajęcia fitness możesz oferować dostęp do usługi za darmo. W takim przypadku usługa ta może przeważyć na wyborze klubu przez niedecydowane osoby.
Kolejną ciekawą funkcjonalnością którą można zaprezentować na stronie internetowej z tej branży to sklep internetowy. Tworzenie sklepu internetowego dla klubu fitness czy siłowni to świetna inwestycja. Funkcja ta przydatna jest zwłaszcza dla klubów, siłowni zlokalizowanych w mniejszych miejscowościach, gdzie nie znajdziemy stacjonarnego odpowiednika. Osoby uczęszczający na Twoją siłownię to pewni klienci. Mogą zamawiać przez sieć karnety, odżywki, a zamówione produkty odbierać na miejscu. Z czasem sieć klientów się zacznie rozszerzać i będziesz czerpać kolejne zyski.
Pomysłów na ciekawą funkcjonalność strony internetowej znajdzie się z pewnością jeszcze więcej, ale już samo zastosowanie tych powyższych pozwoli każdej siłowni, klubu fitness znaleźć się w czołówce tych nastawionych na usługi w sieci internetowej, a obecnie jest ich jeszcze mało, zbyt mało.