Zdrowe nawyki, które nie zrujnują budżetu domowego

Kiedy myślimy o poradach i reklamach dotyczących zdrowego stylu życia, często widzimy spoty drogich zabiegów spa, luksusowych zajęć na siłowni oraz zawyżone, ale niedoceniane suplementy zdrowotne. Utrzymanie zdrowego stylu życia nie musi jednak wymagać wydawania setek czy tysięcy rocznie. W rzeczywistości większość zdrowych nawyków kształtuje się bez zwiększania bieżących wydatków. W tym artykule omawiamy jedne z najlepszych rzeczy, które każdy może zrobić, aby poprawić samopoczucie i potencjalnie zmniejszyć ryzyko np. choroby.

Dieta i aktywność

Chociaż widzimy tak wiele artykułów mówiących, że zdrowe odżywianie zmniejsza nasze spożycie nadmiernie przetworzonych, słodkich i tłustych potraw, wciąż jednak nie doceniamy wpływu, jaki zdrowa dieta ma na promowanie dobrego zdrowia. Dieta bogata w warzywa, owoce, zdrowe tłuszcze, białka i produkty pełnoziarniste może nie tylko pomóc utrzymać zdrową wagę, ale także zmniejszyć ryzyko typowych, ale poważnych chorób, w tym niektórych nowotworów, osteoporozy, wysokiego cholesterolu i chorób serca. Aby zacząć zmieniać dietę, możesz przyzwyczaić się jeść co najmniej kilka porcji ulubionych warzyw dziennie i wymieniać niezdrowe słodycze na ulubione jagody lub owoce. Po więcej informacji zobacz na medcentre.pl .

Aby zaoszczędzić pieniądze na nowej diecie, możesz rozważyć przyniesienie własnego lunchu do pracy i wybranie sałatki lub kilku zdrowych przekąsek podczas jedzenia na mieście. Z biegiem czasu zdrowe odżywianie stanie się nawykiem, a twoje pragnienie przetworzonej i słodkiej żywności powinno się zmniejszyć wraz z przyzwyczajeniem się do nowej diety.

Staraj się być aktywna każdego dnia. Oprócz utrzymania zdrowej diety, poświęcanie czasu na aktywność fizyczną może pomóc w zapobieganiu kilku przewlekłym chorobom. Siedzenie przez cały dzień może faktycznie zwiększyć ryzyko wystąpienia stanów lękowych, chorób sercowo-naczyniowych, otyłości i osteoporozy. Jednak nie musisz zapisywać się na fantazyjną siłownię, aby uzyskać 30-60 minut ćwiczeń dziennie. Rozwijanie nawyku chodzenia podczas przerwy na lunch lub rozciągania się w ciągu dnia jest już świetnym początkiem do uzyskania przepływu krwi podczas siedzącego dnia. Jeśli podoba Ci się struktura i wolisz motywację zapewnianą przez siłownię, możesz rozważyć publiczne siłownie. Kosztują ułamek ceny znanych i sieciowych siłowni, ale zapewniają większość tego samego sprzętu i możliwości.

Znajdź czas na odstresowanie

Znalezienie w ciągu dnia chwili tylko dla siebie, zrobienie czegoś co sprawia Ci przyjemność to element kluczowy w utrzymaniu dobrego samopoczucia. Przykładowo Singapurczycy nieustannie pracują najdłuższą ilość czasu na świecie, poświęcając przy tym odpowiednią równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, stres staje się więc dla wielu chroniczną rzeczywistością. Nie powinieneś jednak oszukiwać siebie i myśleć, że długie dni pracy są nieszkodliwym sposobem na zwiększenie wydajności. W rzeczywistości wiele badań wykazało, że długi dzień pracy jest zarówno niezdrowy, jak i nieproduktywny. Oprócz tego, że czujesz się wypalony, stres może siać spustoszenie w twoim ciele. Wynika to z faktu, że stres wyzwala w organizmie uwalnianie kortyzolu, hormonu, który nie tylko zmienia sposób, w jaki organizm metabolizuje tłuszcz, białko i węglowodany, ale także zaburza zdolność przetwarzania cukru we krwi.

Aby szybko zmniejszyć stres, możesz nabrać nawyku spędzania kilku minut dziennie na medytacji i dekompresji. Wykonanie krótkiej, ale skutecznej czynności zmniejszającej stres może pomóc obniżyć chronicznie wysoki poziom kortyzolu, który prowadzi do chorób takich jak depresja, choroby serca, przyrost masy ciała i cukrzyca. Jeśli masz czas wolny od pracy, możesz również rozważyć zajęcie się jogą, rozpoczęcie uprawiania hobby, które kochasz, i uzyskanie odpowiedniej ilości snu, szczególnie w weekendy. Aby zmniejszyć przypadki poważnych zdarzeń stresowych, możesz zacząć chodzić lub ćwiczyć oddychanie, gdy jesteś bardzo zły, aby pomóc obniżyć niebezpiecznie wysokie tętno i poziomy lęku.

Warto zastanowić się nad swoim codziennym rytmem dnia bo czasami nie żadne gigantyczne zmiany ale małe metamorfozy mogą dać nam lepszą harmonię i zdrowszy tryb życia, bez ponoszenia kosztów.

Inne pomysły można znaleźć na stronie Products Bank

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *