Zadbaj o sylwetkę na wiosnę – trening i dieta

Dla wielu osób końcówka zimy to czas, w którym zaczynają gorączkowo myśleć o swojej aktualnej kondycji i wadze. Lada dzień temperatury zaczną wzrastać, a to oznacza, że zrzucimy z siebie grube kurtki oraz obszerne swetry i zamienimy je na lekkie ciuchy eksponujące naszą sylwetkę. Już dziś warto poczynić pierwsze kroki, aby wejść w wiosnę z lekkością i doskonałą formą. Kluczem do sukcesu będzie odpowiednio dopasowany trening oraz dieta.

Trening

Jeśli do tej pory naszą jedyną aktywnością fizyczną był spacer na przystanek autobusowy lub wyjście na zakupy, mamy przed sobą sporo do nadrobienia. Metabolizm w zimie zdecydowanie spowalnia, jeśli nie dbamy o odpowiednią dawkę ruchu. Jeśli więc przez ten czas przybyło nam kilogramów, już dziś musimy rozpocząć trening, który pozwoli pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej oraz wzmocnić mięśnie i uelastycznić całe ciało.

Na początek postawmy na aktywność, która nie zniechęci nas do kontynuowania sportu. Jeśli pierwsze treningi będą zbyt forsowne, szybko zdemotywujemy się i cały plan legnie w gruzach. Postawmy więc na przyjemne zajęcia typu nordic walking czy jazda na rowerze. Zaproszenie do aktywności bliskiej osoby będzie dodatkowym motywatorem i sprawi, że nawet mimo wysiłku czas będzie mijał przyjemnie.

Kolejnym krokiem na drodze ku doskonałej sylwetce może być zapisanie się na zajęcia grupowe fitness. Kluby zwykle oferują szeroki grafik zajęć, spośród których każdy znajdzie coś dla siebie. Mogą to być zajęcia taneczne typu zumba czy salsa, treningi wzmacniające czy mentalne takie jak joga lub pilates, podczas których nie tylko spalimy kalorie, ale równie wzmocnimy całe ciało. Ważne, aby dopasować zajęcia do swoich możliwości. Warto wiedzieć, że zajęcia grupowe są tak skomponowane, aby poszczególne ćwiczenia mogły wykonać osoby o różnym stopniu zaawansowania. Cena wejścia na zajęcia zwykle oscyluje wokół kwoty 20zł, za miesięczny karnet umożliwiający korzystanie z wszystkich dostępnych zajęć zapłacimy od 100 do 150zł.

Trener personalny

Nie każdy ma w sobie tyle motywacji i determinacji, aby ćwiczyć samodzielnie. W takim przypadku polecamy skorzystanie z doświadczonego trenera personalnego, który nie tylko ustali trening dopasowany do naszej kondycji oraz oczekiwań, ale również będzie doskonałym motywatorem podczas ćwiczeń. Zaletą treningów personalnych jest fakt, że trener jest w 100% skupiony na nas i cały czas dba o naszą poprawną technikę ćwiczenia, a także na bieżąco kontroluje postępy. Średni koszt jednej godziny treningu personalnego waha się od 80 do 150zł, więc jeśli zdecydujemy się na ćwiczenie z trenerem 3 razy w tygodniu, musimy przygotować się na koszt miesięczny rzędu 900-1800zł. Taki jednorazowy koszt może być sporym obciążeniem dla domowego budżetu. Jeśli chwilowo brakuje nam pieniędzy, a nie chcemy czekać do wypłaty z rozpoczęciem treningów, wsparciem w tej sytuacji może być szybka pożyczka online, którą spłacimy w wygodnym terminie.

Dieta

Drugim kluczem do sukcesu w zmaganiach o idealną sylwetkę jest odpowiednio zbilansowana dieta. Jednak nie nas nie kuszą super diety, które promowane są jako zabójcy tłuszczu bez wysiłku. Prawidłowa dieta powinna być ściśle dopasowana do naszego stanu zdrowia, kondycji oraz celu, jaki dzięki niej chcemy osiągnąć. Warto udać się na konsultację do dietetyka, który przygotuje dla nas plan żywienia w oparciu o to, w jakiej kondycji zdrowotnej jest aktualnie nasz organizm. Za profesjonalną konsultację dietetyczną wraz z pakietem niezbędnych badań oraz ustalonym jadłospisem zapłacimy od 250 do 400zł.

Jeśli jednak nie chcemy wydawać pieniędzy na dietetyka, lecz chcemy jedynie zmienić kilka nawyków żywieniowych na zdrowsze, możemy zacząć już dziś.

Podstawą każdej diety jest jedzenie mniejszych porcji, lecz częściej. Wiele osób wciąż wierzy, że jedząc rzadko szybciej chudnie, co w rzeczywistości przynosi wręcz odwrotny skutek. Dostarczając organizmowi małe porcje 4-5 razy na dobę nasz organizm będzie w stanie na bieżąco trawić pokarm, co zapobiegnie nie tylko zaleganiu treści w żołądku, lecz także odkładaniu się zapasów w postaci tkanki tłuszczowej.

Warto również zamienić słodkie i słone przekąski na zdrowsze odpowiedniki lub przyrządzać takie smakołyki samodzielnie ze zdrowych i sprawdzonych produktów pozbawionych tłuszczów trans oraz sztucznych konserwantów.

Korzystne dla naszej diety będzie również ograniczenie węglowodanów prostych na rzecz złożonych, które znajdziemy w ciemnym, razowym pieczywie, brązowym ryżu czy razowym makaronem.

Z takim planem możemy śmiało wkroczyć na drogę do lepszej sylwetki oraz na stałe zmienić swoje nawyki na zdrowsze. Podziękuje nam za to nie tylko nasze ciało, ale również umysł.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *