To powinieneś wiedzieć o diecie ketogenicznej, zanim zaczniesz ją stosować

Dieta ketogeniczna zdobywa obecnie coraz większą grupę sympatyków. Bogata w tłuszcze i uboga w węglowodany, wprowadza organizm w stan ketozy, kiedy zaczyna on pobierać energię z nagromadzonej tkanki tłuszczowej. W efekcie mózg i wszystkie komórki ciała są odżywione, a waga ulega obniżeniu.

  1. Na czym polega dieta ketogeniczna?
  2. Dieta ketogeniczna co jeść, aby schudnąć?

 

Dieta ketogenna jest zdrowa i skuteczna, ale tylko wtedy, gdy przestrzegane są jej wszystkie założenia. Można zapomnieć o 5 posiłkach dziennie, bogatych w warzywa i owoce, a ubogich w tłuszcze – ta dieta jest dokładnym zaprzeczeniem wszystkich zaleceń, na których opiera się znaczna większość diet odchudzających.

Na czym polega dieta ketogeniczna?

Podstawowym założeniem diety ketogenicznej jest dostarczanie do organizmu bardzo dużej ilości tłuszczów, głównie pochodzenia roślinnego, przy ograniczonej do minimum podaży węglowodanów. Paradoksalnie, spożycie tłuszczów na poziomie 75-90% pomaga spalać tkankę tłuszczową. Działanie tej diety opiera się bowiem na mechanizmach, które zachodzą w ludzkim organizmie podczas głodówki. Z powodu braku węglowodanów, do procesów metabolicznych wykorzystywany jest zgromadzony tłuszcz. Podobnie jest w diecie ketogenicznej – niska podaż węglowodanów powoduje, że ciało sięga do swoich zapasów, uszczuplając nagromadzone rezerwuary w postaci tkanki tłuszczowej. Według altruismonline.com, dietę ketogeniczną może stosować każdy, z wyjątkiem osób, przyjmujących leki na nadciśnienie lub cukrzycę, oraz kobiet w ciąży.

Dieta ketogeniczna co jeść, aby schudnąć?

Wprowadzenie wysokotłuszczowego jadłospisu wymaga świadomego i dokładnego wyboru produktów. Trzeba pamiętać, że posiłki powinny być tak skomponowane, aby nie dostarczać do organizmu węglowodanów, dużej ilości białka lub cukrów.

Dieta ketogeniczna co jeść, aby schudnąć, a przy tym czuć się dobrze i zachować zdrowie? Ketogenne produkty to:

  • tłuszcze, pochodzące z mięsa, ryb, jaj, oliwy z oliwek, masła, oleju kokosowego i innych, naturalnych źródeł; unikać należy tłuszczów przetworzonych, np. margaryny,
  • nabiał, np. śmietana, majonez, sery żółte (do 100 g dziennie), z diety należy wykluczyć sery topione, mleko z laktozą i jogurty owocowe,
  • warzywa – z wyjątkiem warzyw bulwiastych, rosnących pod ziemią; ogólnie im ich więcej, tym lepiej,
  • mięso – każdego rodzaju; trzeba jednak pamiętać, że zawiera dużą ilość białka, która jest niewskazana w diecie ketogenicznej, dlatego warto ograniczyć jego ilość,
  • ryby i owoce morza – to dobre źródło tłuszczów, dodatkowo dostarczają do organizmu kwasów OMEGA.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *