Rodzaje treningów – wady i zalety

Jaki rodzaj treningu wybrać? Jest to pytanie, pojawiające się w głowach dużej ilości osób. Sprawdź już teraz, jakie rodzaje treningów są dostępne. Która z dostępnych opcji będzie najkorzystniejsza dla Ciebie?

Po co trenować?

Trening ma sprawiać przyjemność. To także rodzaj aktywności sportowej, która ma prowadzić do osiągnięcia konkretnych celów. Wśród nich można wyróżnić:

  • zwiększenie masy mięśniowej,
  • mniejsza ilość tkanki tłuszczowej,
  • poprawa kondycji oraz wydolności organizmu,
  • zmniejszenie napięcia i stresu.

Należy pamiętać o tym, aby rodzaj treningu dobierać, biorąc pod uwagę swoje możliwości, wiek, a także zdrowie. Do wyboru są następujące formy aktywności:

  • trening oporowy,
  • kondycyjny,
  • obwodowy,
  • relaksacyjny.

Są to najpopularniejsze formy wybierane w obecnych czasach.

Trening oporowy

Stosowany w celu rozbudowania i wzmocnienia mięśni. Dzieje się tak za sprawą tego, że mięśnie “zmuszane” są do większej pracy, niż to normalnie bywa. Zdecydowaną zaletą tego rodzaju aktywności sportowej jest maksymalne spalanie tkanki tłuszczowej. Trening zdecydowanie poprawia metabolizm.

Kolejną zaletą jest poprawa wyglądu sylwetki. Postawa ciała jest poprawna. Mięśnie są lepiej zarysowane. Ruchy człowieka stają się pewniejsze – nie tylko podczas treningu, ale także na co dzień. Trening oporowy sprawia, że można pracować nad konkretnymi partiami ciała.

Wśród wad tego typu aktywności sportowej należy wymienić częstą konieczność zaangażowania sprzętu sportowego, dużą ilość czasu, a także konieczność zastosowania odpowiedniej diety. Tylko dzięki temu trening będzie w stanie przynieść spodziewane efekty.

Trening kondycyjny

Jedna z najważniejszych zalet jest większa wydolność organizmu. Są to treningi typu cardio. Ich głównym celem zwiększenie pojemności oddechowej płuc, a także wzmocnienie ścianki mięśnia sercowego.

Regularność i systematyczność pozwolą na spalenie tkanki tłuszczowej i lepsze wyeksponowanie mięśni. Pozwala na osiągnięcie szybkich efektów. Treningi cardio zmniejszają ryzyko zachorowania na popularne choroby XXI wieku, np. nadwaga, otyłość, cukrzyca.

Wśród wad treningu kondycyjnego wymienić można długi czas treningu. W niektórych przypadkach istnieje duże ryzyko obciążenia stawów.

Trening obwodowy

Siła i wytrzymałość – oto dwie cechy, które zostają połączone w tej formie treningowej. Jest to jedna z ulubionych form aktywności u pań. Nie powoduje on bowiem znacznego przyrostu mięśni. Dodatkowo sprawia on, że poprawia się wygląd sylwetki. Redukcja tkanki tłuszczowej to kolejna zaleta, doceniana przez wszystkie zaangażowane osoby.

Wielu panów rezygnuje z tego typu treningu, ponieważ im najbardziej zależy na przyroście mięśni. Źle wykonywanie ćwiczenia podczas obwodu, mogą doprowadzić do szybkiego wystąpienia kontuzji.

Trening relaksacyjny

Odprężenie dla ciała i dla umysłu. Dedykowany dla osób, które chciałyby się rozciągnąć, rozładować napięcie nerwowe, zniwelować bolesne dolegliwości, jak np. bóle w plecach. To właśnie tak modna w obecnych czasach joga oraz pilates.

Wśród wad tej formy aktywności, jest brak możliwości spalenia zbędnej tkanki tłuszczowej.

Inne ciekawe formy treningu

Jeżeli chciałbyś znaleźć inne rodzaje treningów, a także poznać ich zalety oraz wady, to koniecznie powinieneś wejść na https://poza-domem.pl/. Znajdziesz tam mnóstwo inspiracji odnoszących się do aktywności sportowych. Może zainteresuje Cię piloxing? A może dobrym pomysłem okaże się dla Ciebie bieganie? Ciekawych inspiracji szukaj właśnie na naszym blogu, który został stworzony z myślą o takich osobach, jak Ty.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *