Poznaj zalety związane z uprawianiem aktywności fizycznej

Nowy rok to nowe możliwości rozplanowania czasu na nowo po to, aby uwzględnić w nim wizyty na siłowni czy regularne bieganie. Aktywność fizyczna jest potrzebna człowiekowi od pierwszych chwil jego życia aż do kresu dni. Zobacz, na jakie korzyści możesz liczyć, poświęcając co najmniej godzinę dziennie na trening.

Zaleta numer 1: większa wydolność i sprawność organizmu

Każdy, kto regularnie ćwiczy doskonale wie, jak wysiłek fizyczny wpływa na jego siły witalne. Po dobrym treningu zwiększa się wydolność i sprawność organizmu. A to w wyniku tego, że mięsień sercowy i cały układ krwionośny są lepiej dotlenione. Wsparcie w zwiększeniu wydolności daje odpowiednia, zbilansowana dieta, jak również suplementacja (oprócz witamin i minerałów warto sięgnąć po odżywki białkowe – do kupienia w sklepie internetowym https://www.bcaa.pl/odzywki-bialkowe/).

Zaleta numer 2: lepsza odporność organizmu

Osoby, które podejmują regularną aktywność fizyczną są bardziej odporne na zachorowania. Mają lepszy układ immunologiczny i rzadziej dopadają je różne infekcje bakteryjne, wirusowe czy grzybicze. Ci, którzy ćwiczą kilka razy w tygodniu mają mniejsze ryzyko zachorowania na cukrzycę typu II, otyłość, choroby autoimmunologiczne (m.in. łysienie plackowate, łuszczycę czy atopowe zapalenie skóry). Ćwiczenia umożliwiają regulowanie gospodarki hormonalnej i metabolicznej organizmu. Odpowiednia regulacja cukrów we krwi zmniejsza poziom stresu oksydacyjnego komórek. Ponadto sport opóźnia procesy starzeniowe układu odpornościowego.

Zaleta numer 3: poprawa samopoczucia

W związku z tym, że podczas uprawiania sportu wydziela się dopamina oraz serotonina, organizmowi łatwiej pozbyć się stresu, a także wejść w stan rozluźnienia. Serotonina, określana przez wielu hormonem szczęścia, wpływa na dobre samopoczucie. Dopamina z kolei zachęca do działania, motywuje i dodaje sił do zmian. Odgania przemęczenie, zły nastrój i brak chęci do życia.

Zaleta numer 4: okazja do kontaktów społecznych

Wspólny mecz z kolegami, wyjście na siłownię, bieganie z partnerem po parku – każda z tych form spędzania wolnego czasu sprzyja pogłębianiu i nawiązywaniu relacji towarzyskich. Ma to korzystny wpływ na samopoczucie i psychikę. W większym gronie łatwiej też o motywację do zachowania regularności treningów. Można stawiać sobie wspólnie wyzwania o to, kto przebiegnie dłuższą trasę lub zrealizuje większy dystans, jadąc na rowerze. To zwiększa poczucie sensu podejmowanych działań oraz mobilizuje do patrzenia na efekty w dłuższej perspektywie.

Zaleta numer 5: lepszy sen

Pozbycie się w ciągu dnia napięć i stresów oraz różnego typu zmartwień ułatwia spokojne zasypianie. Lepiej dotleniony organizm chętniej przejdzie w stan czuwania, by zregenerować utraconą energię. Lepszy sen to więcej sił na kolejne dni i większa efektywność w szkole i pracy.

Podsumowując, szereg korzyści związanych z regularnym uprawianiem sportu jest tak wiele, że nie sposób im zaprzeczać. Warto wygospodarować przynajmniej godzinę dzienne na aktywność ruchową.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *