Najlepsze ćwiczenia na piękne plecy

Najlepsze ćwiczenia na piękne plecy

Kobietom zależy głównie na kształtowaniu dolnych partii mięśniowych i jest to jak najbardziej w porządku, o ile nie zapominają jednocześnie o wzmacnianiu pozostałych części sylwetki. Też nie popełniaj tego błędu. Ćwicz pośladki i nogi nawet ze trzy czy cztery razy w tygodniu, ale przynajmniej jeden dzień poświęć na popracowanie nad mięśniami brzucha. One też są ważne i też mogą fantastycznie wpłynąć na wygląd twojej sylwetki. Dla bezpieczeństwa naszego kręgosłupa warto przy ćwiczeniach stosować specjalny pas lub po prosty korektor postawy w postaci pajączka lub innego typu. A oto te najlepsze ćwiczenia na plecy, które na pewno nie stworzą z twoich barków męskiej sylwetki, a jedynie wydobędą jej typowo kobiece walory.

Proste ćwiczenie na plecy dla kobiet

Ćwiczenie pierwsze to absolutna klasyka – wiosłowanie hantlami. Wykonujesz je w lekkim opadzie tułowia. Najpierw pochylasz się nieco do przodu i delikatnie zginasz nogi w kolanach, jednocześnie napinając mięśnie brzucha, aby nie przeciążać kręgosłupa. Bierzesz hantle w dłoń. Jeżeli nigdy wcześniej nie wykonywałaś tego ćwiczenia, na sam początek użyj niewielkiego obciążenia i stopniowo podwyższaj wagę hantli. Ręce trzymaj wyprostowane i skierowane w stronę podłoża, a podczas ruchu przyciągaj je w stronę klatki piersiowej. Ćwiczenie powinno zostać powtórzone przynajmniej dziesięć razy. A jeśli poczujesz, że jest ci za lekko, nie bój się sięgnąć po cięższe hantle lub nawet całą sztangę.

Trening pleców dla kobiet

Kobiecy trening na plecy powinien w głównej mierze bazować na ćwiczeniach wykonywanych z obciążeniem własnego ciała. Takie jest właśnie to drugie. Nie potrzebujesz do niego ani hantli, ani sztangi, ani nawet taśm oporowych. Połóż się zatem na brzuchu. Teraz rozstaw obie ręce na boki, by każda z nich wraz z tułowiem tworzyła kąt prosty. Kciuki skieruj następnie w stronę sufitu, a czoło oprzyj na podłożu. Ćwiczenie polega na uniesieniu w górę obu wyprostowanych rąk, przytrzymaniu ich przez kilka sekund oraz ponownym odłożeniu ich na podłogę. Jest to oczywiście tylko jeden ruch. Powtórz go tyle razy, ile tylko dasz radę.

Kompleksowe ćwiczenie pleców

Oczywiście cały trening na plecy powinien zawierać więcej niżeli wyłącznie te dwa ćwiczenia. Koniecznie dodaj więc do niego coś jeszcze. Jeżeli tylko masz możliwość udania się na siłownię, sprawa będzie banalnie prosta, bo pozostałe ćwiczenia wykonasz po prostu na przeznaczonych do tego celu maszynach. Możesz nawet spróbować swoich sił w podciąganiu szerokim nachwytem, gdyż ten ruch angażuje do pracy wszystkie mięśnie grzbietu. Nie jest prosty, ale jesteś w stanie go wykonać na specjalnej odciążającej maszynie lub z pomocą gum, które zminimalizują opór twojego ciała. Kombinuj, a ćwiczenia na plecy nigdy ci się nie znudzą.

 

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *