Kreatyna, a redukcja wagi

Kreatyna to podstawowy suplement w diecie wielu sportowców, którzy systematycznie trenują na siłowni. Kreatyna ułatwia bowiem budowę masy mięśniowej i przyspiesza regenerację. Dlatego, że jest skuteczna i bezpieczna, jest tak popularna wśród amatorów sportów siłowych i wytrzymałościowych oraz kulturystów. Jednak często pojawia się pytanie, czy właściwości kreatyny są takie same podczas wszystkich okresów treningowych. W tym artykule dowiesz się, czy warto stosować kreatynę będąc na redukcji, jak jej właściwości wpływają na efektywność spalania tkanki tłuszczowej oraz jakie są jej najważniejsze zalety.

Kreatyna to podstawowy suplement w diecie wielu sportowców, którzy systematycznie trenują na siłowni. Kreatyna ułatwia bowiem budowę masy mięśniowej i przyspiesza regenerację. Dlatego, że jest skuteczna i bezpieczna, jest tak popularna wśród amatorów sportów siłowych i wytrzymałościowych oraz kulturystów. Jednak często pojawia się pytanie, czy właściwości kreatyny są takie same podczas wszystkich okresów treningowych. W tym artykule dowiesz się, czy warto stosować kreatynę będąc na redukcji, jak jej właściwości wpływają na efektywność spalania tkanki tłuszczowej oraz jakie są jej najważniejsze zalety.

Kreatyna na redukcji

Podstawowym zadaniem kreatyny jest wsparcie w budowaniu beztłuszczowej masy mięśniowej. Z tego powodu kreatyna bardzo dobrze sprawdza się w okresie kiedy jesteśmy na masie i dążymy do rozbudowy sylwetki. Kiedy jednak przechodzimy na redukcję bardzo trudno jest zachować wypracowane w trakcie budowania masy efekty, ponieważ spalając tkankę tłuszczową spalamy też w pewnym stopniu mięśnie. Suplementacja kreatyną na redukcji może zapobiec takiej sytuacji – innymi słowy, jeśli będziemy stosować kreatynę w okresie redukowania ograniczymy utratę masy mięśniowej, na którą ciężko pracowaliśmy.

Zalety kreatyny w czasie redukcji

Będąc na redukcji obniżamy ilość kalorii dostarczanych do organizmu, a jednocześnie utrzymujemy aktywność treningową. Przykrym skutkiem redukcji jest spadek siły, który może być bardzo demotywujący, ponieważ każdy z nas chce podnosić swoje osiągnięcia, a nie się cofać. Dlatego jedną z najważniejszych zalet stosowania kreatyny w czasie redukcji jest zwiększenie siły i możliwości wysiłkowych. Kiedy dostarczamy mniej energii z pożywienia często tracimy siłę i nasze treningi nie są tak efektywne jak byśmy oczekiwali. Suplementowanie kreatyny na redukcji skutecznie wzmacnia mięśnie i dodaje siły. W ten sposób zwiększa wytrzymałość organizmu i umożliwia wykonywanie treningów na takim samym poziomie intensywności jak w okresie przed redukcją.

Kreatyna na redukcji pozwala zachować jakościową masę mięśniową – dzięki niej nie stracimy ciężko wypracowanych efektów pracy. Warto mieć na uwadze, że treningi na redukcji często nie są tak efektywne i zadowalające jak w trakcie masy. Wyraźnie odczuwalny spadek energii i siły można zniwelować właśnie dzięki suplementom z kreatyną. Kreatyna pozytywnie wpływa na jakość i efekty treningów, zarówno w okresie masy jak i na redukcji. Dzięki temu niezależnie od etapu treningowego ułatwia uzyskanie estetycznej, umięśnionej sylwetki.

Kolejną zaletą kreatyny odnoszącą się do treningów na redukcji jest przyspieszenie potreningowej regeneracji uszkodzonych mięśni. Kreatyna pomaga pozbyć się kwasu mlekowego i utrzymać odpowiedni poziom nawodnienia. W ten sposób pozwala szybko odbudować zniszczone mięśnie. Już dawka 5 gram kreatyny skutecznie wspomaga organizm podczas redukcji, zabezpiecza mięśnie przed procesami katabolicznymi i pomaga odbudować zasoby energetyczne w mięśniach. Aby dodatkowo przyspieszyć procesy regeneracyjne warto połączyć ją z glutaminą i BCAA. Zajrzyj do sklepu z suplementami i odżywkami dla sportowców MusclePower.pl i znajdź połączenie najlepsze dla siebie.

Kreatyna – ważny suplement podczas wszystkich okresów treningowych

Podsumowując, kreatyna to uniwersalny suplement, który nadaje się zarówno podczas okresu redukcji jak i w trakcie zwiększania masy mięśniowej. Podczas redukcji organizm potrzebuje dodatkowego wsparcia ze względu na procesy kataboliczne, które zachodzą w mięśniach. Kreatyna podnosi siłę i wytrzymałość mięśniową, a także wykazuje działanie antykataboliczne i anaboliczne, dzięki czemu skutecznie chroni ciężko wypracowaną masę mięśniową.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *