Kalkulator kalorii, czyli jak obliczyć zapotrzebowanie kaloryczne

Zapotrzebowanie kaloryczne to sekret skuteczności każdego rodzaju diety. Liczba kalorii przyjmowanych wraz z pożywieniem każdego dnia jest uzależniona od wielu czynników. Między innymi od celu, jaki chcemy osiągnąć za pomocą dobrze zbilansowanej kalorycznie diety. Warto w obliczeniu, jakie jest zapotrzebowanie energetyczne naszego organizmu, korzystać z dostępnych narzędzi.

Zapotrzebowanie kaloryczne organizmu należy dopasować do tego, czy chcemy utrzymać swoją wagę, zredukować ją, czy zbudować masę. W każdym przypadku należy wziąć pod uwagę parę czynników, od których zależy dopasowanie odpowiedniego zapotrzebowania kalorycznego. Należą do nich, m.in.: cel, wiek, płeć, wzrost, aktywność i wskaźnik metabolizmu (ile kalorii wykorzystuje nasz organizm przez 24 godziny przy braku jakiejkolwiek aktywności) oraz aktywność. Dziś obliczenie dziennego zapotrzebowania kalorycznego jest zadaniem dość prostym dzięki narzędziu, jakim jest kalkulator kalorii.

Moc aktywności fizycznej

Należy zacząć od tego, że w osiągnięciu wymarzonej sylwetki nie wystarczy tylko liczenie kalorii i kalkulator zapotrzebowania kalorycznego. Aby uzyskać wymarzoną i wyrzeźbioną sylwetkę, trzeba systematycznie korzystać z aktywności fizycznej. Sekretem są dopasowane do warunków aparatu ruchu i możliwości ruchowych ćwiczenia. Pozwolą one odpowiednio ukształtować sylwetkę – z uwzględnieniem dobranej diety o określonej kaloryczności – a także ogólnie usprawnić ciało. W tej kwestii warto skorzystać z usług trenera personalnego. Początek współpracy to zawsze wnikliwe konsultacje, dzięki którym trener personalny opracuje indywidualny plan treningowy. To inwestycja bardzo opłacalna, gdyż zazwyczaj zakończona sukcesem opartym na fachowym podejściu. Trener personalny Warszawa cena to kwestia, której (z wyżej wymienionych powodów) warto przyjrzeć się bliżej.

Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne – jak obliczyć

Dzienne zapotrzebowanie kaloryczne – z uwzględnieniem wcześniej wymienionych czynników – można obliczyć przy wykorzystaniu kalkulatora kalorii. Jednym z głównych czynników jest aktywność fizyczna. Dlatego po konsultacji z trenerem personalnym i doborze odpowiednich treningów obliczanie zapotrzebowania kalorycznego, wykorzystując do tego kalkulator spalania kalorii, będzie w pełni wiarygodne i przysłuży się naszej sylwetce. Dobór kaloryczności jedzenia na tej podstawie pozwoli nam dopasować do tego, jakie wydatki energetyczne nasz organizm ponosi na co dzień.

Ćwiczenia fizyczne i jedzenie o odpowiedniej kaloryczności to dwa filary na drodze do wymarzonej sylwetki. Trener personalny zaś i kalkulator kalorii to duet niezastąpiony w osiągnięciu tego celu.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *