Owoce, po które warto sięgnąć będąc na diecie.

Jakie owoce wybrać będąc na diecie? Z których lepiej zrezygnować?

Nie od dziś wiadomo, że dieta odchudzająca to z reguły czas pełen wyrzeczeń, który szczególnie daje się we znaki łasuchom, czyli wielbicielom słodyczy. Dietetycy zgodnie uznają, że owoce w diecie pomagają przejść czas dążenia do wymarzonej sylwetki stosunkowo łagodnie. Dawka zdrowego cukru w postaci owoców, w odpowiednich proporcjach zaspokoi chęć na słodkości. Kluczem do sukcesu jest jednak wiedza, jakie owoce w diecie można jeść, a jakich lepiej unikać.

Owoce w diecie

Dobra dieta redukcyjna to dieta zbilansowana. Oparta wyłącznie na owocach będzie skutkowała niedożywieniem białkowym, niedoborem wielu składników odżywczych, takich jak witaminy A, D czy B12. W efekcie osłabi m.in. nasz układ odpornościowy”. Te kluczowe dla zdrowia słowa pochodzą z publikacji „Witaminy tropików”, której autorem jest Paweł Paśko. Potwierdza to tezę, że długotrwała, jednostajna i uboga w inne produkty, dieta owocowa nie służy organizmowi. Pomimo tego, że owoce oraz warzywa są cennym źródłem witamin i mikroelementów, w długotrwałej diecie powinny znaleźć się również inne produkty, zapewniające optymalne zbilansowanie składników odżywczych. Jednak krótkotrwała, kilkudniowa dieta owocowa doskonale sprawdzi się w roli oczyszczenia organizmu i pozbycia się szkodliwych toksyn.

Zalety płynące z diety bogatej w owoce

Owoce w diecie to szerokie spektrum dobrodziejstw, które otrzymujemy w pakiecie z wyśmienitym smakiem. Owoce bowiem:

  • utrzymują uczucie sytości,
  • wspomagają oczyszczenie organizmu,
  • przyspieszają metabolizm,
  • dostarczają błonnik,
  • dostarczają dużą ilość składników odżywczych.

Zalety diety bogatej w owoce niewątpliwie docenią osoby, które preferują lekkie posiłki. Owoce są lekkostrawne, ponieważ składają się w dużej mierze z wody, przy zachowaniu dużej ilości witamin i minerałów. Doskonałym rozwiązaniem są swojskie owoce z ogrodu, które pozbawione są szkodliwych pestycydów. Posiadając własny ogródek ,nawet niewielkich rozmiarów, można nabyć w internetowym sklepie ogrodniczym https://www.podkarpackiesady.pl/ sadzonki krzewów i drzewek owocowych, które przy minimum nakładu pracy przyniosą sporo radości, oraz zapewnią zdrową dawkę słodkości bogatych w witaminy i błonnik.

Na jakie owoce możemy pozwolić sobie w diecie?

Zalet diety bogatej w owoce jest wiele, jednak żaden produkt w diecie redukcyjnej nie zaspokoi łaknienia na słodycze tak, jak właśnie owoce. Ponadto owoce z ogrodu zachwycają smakiem z uwagi na fakt, że zrywamy je w momencie, kiedy są już w pełni dojrzałe. Sprawdźmy, jakie owoce w diecie nie przysporzą nam dodatkowych kilogramów.

Owoce, które powinny znaleźć się w diecie odchudzającej.

  • Jabłka i gruszki — doskonałe źródło błonnika, skutecznie niwelują uczucie głodu.
  • Ananas — zawiera enzym rozkładający białko, dzięki czemu usprawnia pracę jelit.
  • Morele — wspomagają trawienie i są niskokaloryczne, świeże to tylko 47 kcal w 100g.
  • Jagody i borówki — zawierają przeciwutleniacze, przyspieszają metabolizm.
  • Cytryna — dodana do wody neutralizuje kwas żołądkowy, skutecznie zmniejsza uczucie głodu.
  • Grejpfrut — pozbawia organizm toksyn, pobudza spalanie tkanki tłuszczowej.
  • Truskawki — działają moczopędnie i oczyszczająco, są niskokaloryczne.
  • Maliny — zawierają keton, który pomaga spalić tłuszcz.
  • Arbuz — w 90% składa się z wody, korzystnie wpływa na układ pokarmowy, jest moczopędny.

Wiele z tych owoców można samodzielnie wyhodować we własnym ogródku, a sadzonki krzewów i drzewek owocowych to nieduży koszt niewątpliwie wart poniesienia w trosce o własne zdrowie.

Jakich owoców lepiej unikać w diecie odchudzającej?

W diecie odchudzającej należy unikać przede wszystkim owoców, które są wysokokaloryczne. Oczywiste jest, że jeden banan zawiera duże wartości odżywczych i zjedzony raz na kilka dni nie zaważy na skuteczności diety, jednak jedzony w ilości kilku dziennie, z pewnością nie pomoże schudnąć. Do innych owoców wysokokalorycznych, których lepiej unikać w diecie redukcyjnej w dużych ilościach należą awokado, winogrona, figi, oraz większość owoców suszonych.

Sprawdź także, jaką rolę odgrywają owoce w diecie kobiety biznesu i przeczytaj artykuł na http://www.bizneswoman.eu/dieta-kobiety-biznesu-czy-zielone-warzywa-orzechy-i-jagody-goji.

Źródła:

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *