Jakie korzyści płyną z treningu w masce wydolnościowej?

Przekonaj się, że warto trenować w masce wydolnościowej. Dowiedz się, w jaki sposób wykorzystanie tego elementu w treningu kondycyjnym pozwoli Ci poprawić swoją kondycję i zwiększyć swoje szanse w rywalizacji na sportowych arenach.

Na czym polega trening w masce wydolnościowej?

Maski treningowe wydolnościowe zawierają zatyczki oporowe, które zwiększają opór płucny, przez co osoby trenujące zmuszone są do brania częstszych i głębszych oddechów w celu dostarczenia do płuc odpowiedniej ilości powietrza, a co za tym idzie – odpowiedniego dotlenienia mięśni. Używanie maski wydolnościowej ma na celu imitowanie treningu w warunkach wysokogórskich, gdzie powietrze jest znacznie bardziej rzadkie niż na terenach nizinnych.

Reakcja organizmu na trening w masce wydolnościowej

W warunkach, w których zawartość tlenu w powietrzu jest obniżona, organizm jest zmuszony do bardziej intensywnej pracy wydolnościowej. Zwiększa w ten sposób swoją zdolność do przyswajania tlenu poprzez wzmożoną produkcję erytrocytów, czyli czerwonych krwinek odpowiedzialnych za transport cząsteczek tlenu do komórek ciała. Powstają również nowe naczynia włosowate, czyli najmniejsze naczynia krwionośne, dostarczające tlen i składniki pokarmowe do wszystkich, nawet z pozoru najmniej istotnych komórek ciała.

Wzmocnienie mięśni oddechowe i zwiększenie objętości płuc

Trening w masce wydolnościowej zmusza Cię do brania częstszych i głębszych oddechów, przez co intensyfikowana jest praca mięśni oddechowych, tj. przepony mięśni międzyżebrowych. W efekcie brania częstszych i głębszych oddechów dochodzi również do zwiększenia objętości płuc.

Poprawa wydolności organizmu

Wskutek opisanych efektów dochodzi do wyraźnego podniesienia wydolności organizmu, przez co nie tylko trening staje się bardziej efektywny, ale też pochłania większą ilość energii, co pomaga choćby w redukcji tkanki tłuszczowej, jako że jego wykonanie pochłania więcej kalorii. Trenując w masce wydolnościowej, przyzwyczajasz organizm do zwiększonych obciążeń treningowych, przez co łatwiej jest przesuwać granicę swoich możliwości.

Kto powinien korzystać z maski wydolnościowej podczas treningu?

Z masek wydolnościowych chętnie korzystają przede wszystkim zawodnicy dyscyplin, w których szczególną rolę odgrywa kondycja fizyczna. Wśród nich warto wymienić między innymi:

  • biegaczy,
  • zawodników sportów walki,
  • piłkarzy,
  • pływaków.

Zwiększenie obciążeń treningowych pozwoli wypracować lepszą przyswajalność tlenu oraz efektywniejsze gospodarowanie nim.

Jak dobrać maskę wydolnościową?

Ważne jest, aby maska była lekka i nie ograniczała w żaden sposób swobody wykonywania ruchu podczas treningu. Istotne jest też jej idealne dopasowanie i szczelne zamknięcie ust oraz otworów nosowych. Bardzo cenna w kontekście adaptacji do trudniejszych warunków treningu możliwość regulacji przepływu powietrza. Zaawansowane maski wydolnościowe znajdziesz w sklepie bushido-sport.pl.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *