Jak zmobilizować się do ćwiczeń?

Każda kobieta chciałaby cieszyć się piękną i szczupłą sylwetką. Niestety czasem ciągle stosowane rygorystyczne diety oraz mordercze treningi zawodzą. Dzieje się tak z prostego powodu. Otóż brakuje nam motywacji do konsekwentnego realizowania wymarzonego celu. Zatem jak zmobilizować się do ćwiczeń?

Motywacja to słowo, które bardzo często spędza sen z powiek nie tylko wielu sportowcom lecz także wszystkim osobom, które nie mogą zmobilizować się do wykonywania zamierzonej czynności. Często patrzymy w lustro i narzekamy, że nie jesteśmy w pełni zadowoleni ze swojego wyglądu, a jednocześnie nasza motywacja do ćwiczeń w domu jest znikoma. Każdego dnia powtarzamy, że to „od jutra” wdrożymy w życie odpowiednie ćwiczenia fitness i na tych słowach nasz zapał się kończy.

Jak zmotywować się do ćwiczeń w domu?

Czasem trudno nam wstać z ulubionej kanapy i zrezygnować z ulubionego serialu po to, aby rozpocząć codzienne ćwiczenia. Istnieją jednak sprawdzone sposoby, które zmotywują nas do działania. W tym celu warto przykleić sobie w widocznym miejscu swoje zdjęcie z umięśnionym brzuchem, natomiast obok fotkę w ubraniach w rozmiarze XL. Zarówno ten pozytywny jak i przerażający widok z pewnością będą doskonałą motywacją do rozpoczęcia ćwiczeń. Nie usprawiedliwiajmy się też stwierdzeniem, że brakuje nam czasu na regularne treningi. Warto wówczas pomyśleć o tym co mówi znane przysłowie. Otóż świętą prawdą jest to, że„dla chcącego nic trudnego”. Warto też wówczas przypomnieć sobie dawne czasy, kiedy potrafiliśmy zawsze znaleźć czas na regularny trening. Jeśli te metody zawodzą to wówczas warto pomyśleć o ćwiczeniach fitness w grupie i zaprosić do codziennych ćwiczeń przyjaciółki lub kogoś bliskiego z rodziny, kto boryka się z podobnym problem. Warto też prowadzić rzetelny pamiętnik treningów, który każdego dnia będzie zachęcał nas do działania.

Jak zmobilizować się do biegania?

Najważniejszym czynnikiem pozwalającym nam na osiągnięcie sukcesu jest pozytywne nastawienie do realizacji celu. Jak się zmotywować do treningu? Najważniejsze jest to, aby bieganie kojarzyło się nam z wielką przyjemnością. Trzeba też wziąć pod uwagę porę dnia, w której zamierzamy uprawiać sport. Warto biegać rano, gdyż poranny trening potrafi dać nam kopa do działania na cały dzień i wyposażyć nasz organizm w niespożyte pokłady dobrej energii, co pozwala szybciej spalać tłuszcz. Musimy też wziąć pod uwagę inne bardzo ważne aspekty treningu takie jak: tempo oraz miejsce treningu. Wówczas to z pewnością zauważymy, że bieganie wcale nie musi być katorgą, lecz może być niesamowitą przyjemnością. Mimo początkowego realizowania wyznaczonego celu musimy zdawać sobie sprawę z tego, że kiedyś w końcu nadejdą gorsze dni. Otóż nawet bardzo aktywne osoby, które biegają regularnie od wielu lat, mają czasami kryzys. Podstawową zasadą walki z tą niekorzystną przypadłością jest to żeby nie pozwalać, aby taki stan utrzymywał się zbyt długo. Otóż odpuszczając jeden trening, zwiększamy prawdopodobieństwo, że odpuścimy również kolejny, a w końcu zrezygnujemy z biegania całkowicie. Zawodowi sportowcy podpowiadają, że podczas każdego treningu warto robić sobie pamiątkowe zdjęcia, które w okresie kryzysu będą świetną motywacją do działania.

Plan treningowy – co powinien zawierać, żeby był poprawnie ułożony?

Przygodę z treningami sportowymi warto rozpocząć od stworzenia odpowiedniego planu treningowego. Jak zrobić dobry plan treningowy? Powinien on zawierać wszystkie niezbędne informacje, wśród których należy wymienić rodzaj wykonywanego ćwiczenia, zakres wykonywanych powtórzeń, intensywność z jaką ćwiczenia będą wykonywane, czas przerw między kolejnymi ćwiczeniami oraz czas całego trwania treningu i jego częstotliwość. Nie można zapomnieć o uwzględnieniu w nim rozgrzewki, która jest bardzo ważnym elementem każdego treningu. Często się zdarza, że ułożony przez nas plan w praktyce jest trudny do zrealizowania ze względu na brak wolnego czasu. W takiej sytuacji warto nanieść na niego poprawki i dostosować go do swoich możliwości. Może być on również zbyt intensywny i źle dopasowany do szybkości oraz wytrzymałości mięśniowej, co sprawi, że szybko zniechęcimy się wykonywania ćwiczeń. Wtedy to również warto go skorygować. Właściwy plan treningowy, obok diety niskokalorycznej oraz konsekwencji w ich realizowaniu stanowi gwarancję sukcesu.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *