Jak zacząć odchudzanie? 5 podstawowych zasad

Odchudzanie nie polega tylko i wyłącznie na redukcji ilości spożywanych kalorii. To przede wszystkim stosowanie się do zasad, a także cierpliwość. Jak zacząć odchudzanie? Przedstawiamy 5 podstawowych zasad, które ułatwią Ci pozbycie się zbędnych kilogramów.

Od czego zacząć odchudzanie?

Proces zrzucania zbędnych kilogramów jest czasochłonny i złożony. Pierwszym etapem jest dokładne zaplanowanie odchudzania i to na dłuższy okres. Większość diet oparta jest na szybciej redukcji tkanki tłuszczowej, ale po powrocie do starych nawyków żywieniowych, możesz spodziewać się m.in. efektu jo-jo. Dlatego zamiast stosować różne diety, warto zmienić sposób odżywiania się, a proces odchudzania zaplanować nie na tygodnie, ale miesiące.

Wiele osób błędnie myśli, że zmniejszenie spożywanych kalorii, to najlepszy sposób na pozbycie się nadprogramowych kilogramów. Nic bardziej mylnego. Najważniejsze jest spożywanie zdrowych posiłków i

5 podstawowych zasad odchudzania

Jeżeli zależy Ci na satysfakcjonujących efektach, stosuj się do 5 podstawowych zasad odchudzania:

  1. Regularne jedzenie – to główna zasada. Zamiast 3 dużych posiłków, jedz regularnie 5 mniejszych co 3-4 godziny. Zapobiega to m.in. większym spadkom cukru we krwi, które skutkują wywołaniem uczucia głodu.
  2. stosuj zbilansowaną dietę – Twoja dieta powinna być bogata w różnorodne produkty, aby organizm dostał wszystkie witaminy i składniki mineralne. Uzupełnij swoją dietę w owoce i warzywa, a także wprowadź produkty pełnoziarniste, rośliny strączkowe. Zrezygnuj z produktów wysoko przetworzonych i dań typu fast-food.
  3. pij co najmniej dwa litry wody – w Twoim menu nie może zabraknąć wody. Staraj się pic 2 litry dziennie. Zrezygnuj z wód smakowych czy napojów słodzonych. Jeśli chcesz wodę smakową, to do zwykłej dodaj cytrynę lub pomarańczę.
  4. czytaj składy produktów – sklepy oferują bardzo bogaty asortyment. Niestety nie wszystkie produkty z napisem “fit” czy “light” są zdrowe.
  5. Zaplanuj posiłki – planowanie codziennych posiłków, ułatwi Ci kontrolę nad spożywaniem kalorii, a także uchroni przed podjadaniem czy sięganiem po gotowe dania.

Czego nie robić podczas odchudzania?

Podczas odchudzania, warto nie tylko stosować się do powyższych zasad, ale również unikać błędów takich jak:

  1. Drastyczne ograniczenie kalorii – wciąż wiele osób uważa, że najlepszym sposobem na zgubienie zbędnych kilogramów jest ograniczenie kalorii do minimum. Nic bardziej mylnego! Dostarczenie zbyt małej liczby kalorii, spowalnia procesy metaboliczne.
  2. Picie napojów „0”, „light”, „fit” – pamiętaj, ze nie każdy produkt z takimi oznaczeniami, ma rzeczywiście dobry skład. Dlatego za każdym razem uważnie przeczytaj skład.
  3. Stosowanie za mało zróżnicowanej diety – aby efekt odchudzania był satysfakcjonujący, musisz mieć zbilansowaną dietę, która dostarczy organizmowi wszystkie, niezbędne składniki odżywcze.
  4. Nie jedzenie kolacji – panuje przekonanie, że rezygnacja z kolacji to dobry sposób na schudnięcie. Wcale tak nie jest.

Artykuł stworzyliśmy we współpracy z portalem fitness FitRepublic.pl. Znajdziecie tam wiele profesjonalnych porad dotyczących treningu i zdrowej diety.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *