Jak szybko i skutecznie zimą zrzucić zbędne kilogramy?

Koniec roku to czas, w którym wiele osób postanawia zmienić coś w swoim życiu. Jedni marzą o nowej pracy, inni o rozwijaniu swojego hobby, niektórzy natomiast myślą o zgubieniu zbędnych kilogramów. Ogromna część społeczeństwa podchodzi sceptycznie do zrzucania wagi zimą, gdyż wtedy zdecydowanie trudniej o aktywność fizyczną ze względu na panujące na zewnątrz warunki atmosferyczne. Nic bardziej mylnego – zimą także można można uprawiać różne sporty, a nawet trzeba, by utrzymać kondycję fizyczną i cieszyć się zdrowiem na długie lata.

Jaki rodzaj aktywności wybrać?

Jeżeli decyzja o zmianie swojej sylwetki została podjęta i już wiesz, że chcesz zrzucić zbędne kilogramy, musisz opracować plan działania, który będzie realny do wykonania. Najważniejszą kwestią jest wybór aktywności fizycznych, które dzięki swojej intensywności pomagają spalić dużą ilość kalorii. Przy wyborze warto kierować się przede wszystkim własnymi preferencjami, gdyż uprawianie sportu, który nie sprawia nam żadnej radości, może doprowadzić do szybkiego znudzenia się nim i porzucenia swojego celu. Jedną z ciekawszych aktywności, jaką można uprawiać zimą, ale nie tylko, są wyprawy górskie. Warto zajrzeć do sklepu, w którym można kupić buty górskie i trekkingowe.

Piękne widoki, które oferują polskie góry wpadają w oko i sprawiają, że mamy pamiątkę w postaci wspomnień na długie lata. Wędrówki, w zależności od stopnia trudności, wymagają odpowiedniej kondycji, zatem będą palić dużą ilość nadmiernych kalorii, co w połączeniu z zbilansowaną dietą pomoże w redukcji tkanki tłuszczowej. Jest to sport o tyle ciekawy, że właściwie za każdym razem odkrywamy nowe miejsca, spotykamy się z coraz to piękniejszymi widokami i mamy możliwość poznania nowych ludzi, którzy wędrują na szlakach.

Jaki sprzęt dobrać do zimowych sportów?

Górskie wyprawy, w zależności od stopnia trudności, wymagają innego sprzętu. Jednak dla osób początkujących, dopiero raczkujących w wędrówkach, koszty odzieży nie powinny być zbyt wysokie. Ważne jest zadbanie o okrycie głowy, kurtkę, która chroni przed wiatrem, nieprzemakalnymi spodniami oraz o odpowiednie buty górskie i trekkingowe.

Aktywność fizyczna a zdrowa dieta

Aby zgubić zbędne kilogramy warto pamiętać o tym, że dieta jest równie ważna jak aktywność fizyczna. Sport ma sprawić, że będziemy sprawniejsi, mieli lepszą wydolność i spalali kalorie, natomiast bez ujemnego bilansu kalorycznego waga nie będzie spadać. Dobrym pomysłem będzie zorientowanie się, ile spalasz kalorii w ciągu dnia. Od twojego zapotrzebowania kalorycznego warto odjąć około 200-500 kalorii i obserwować wagę co dwa tygodnie. Sytuacja jest prosta – jeżeli waga spada, trzymaj tak dalej, a wkrótce osiągniesz swój cel. W przypadku niezmieniającej się wagi, warto odjąć jeszcze więcej kalorii i nadal obserwować sytuację.

Próby redukcji tkanki tłuszczowej w postaci głodówek lub jedzenia skrajnie małej ilości jedzenia sprawią, że nie będziesz miał energii w ciągu dnia, stracisz koncentrację i finalnie przez efekt jojo szybko wrócisz do swojej poprzedniej wagi. Warto w tym wszystkim zachować odpowiedni balans.

Podjęcie decyzji o zmianie sylwetki wymaga wiele poświęcenia i determinacji, lecz wszystko to jest możliwe do wykonania. Przy odpowiednio zbilansowanej diecie z ujemnym bilansem kalorycznym oraz uprawianiu aktywności fizycznych, między innymi takich jak wyprawy górskie, w ciągu kilku miesięcy można odmienić swoje ciało nie do poznania.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *