Jak schudnąć z brzucha – sprawdzone sposoby na redukcję masy ciała

W ostatnich czasach wiele osób zmaga się z nadwagą. Tryb życia stał się osiadły, min: przez możliwość pracy zdalnej. Brak aktywności fizycznej oraz duże nadwyżki kaloryczne powodują odkładanie się nadmiaru tłuszczu w różnych partiach ciała. Żeby zredukować masę trzeba zwrócić uwagę na regularność.Istnieje kilka sposobów na pozbycie się tkanki tłuszczowej.

Jak schudnąć z brzucha- odpowiednia dieta

Żeby raz na zawsze pożegnać się z problemem nadwagi można wprowadzić odpowiednią dietę, adekwatną do konkretnego stylu życia. Dieta musi być bogata we wszystkie mikro i makroelementy. Dodatkowo powinna zawierać dużo witamin i minerałów. Żeby ułożyć indywidualną dietę możesz skorzystać z porady dietetyka, pomocne informacje znajdziemy również na stronie fit2fit: https://www.fit2fit.pl/jak-schudnac-z-brzucha/ . Odpowiedni bilans kaloryczny to klucz do sukcesu. Jadłospis można ułożyć samemu. Przeliczając odpowiednie zapotrzebowanie dzienne oraz ilość białka, węglowodanów i tłuszczy jesteś w stanie stworzyć idealną dietę dla siebie. Wiedząc ile kalorii dziennie powinniśmy spożywać, należy odjąć ok.200kcal żeby nastąpił proces redukcji.

PPM to podstawowa ilość kalorii jaką trzeba spożyć by wszystkie funkcje życiowe mogły działać prawidłowo. Można je wyliczyć za pomocą wzoru:

dla kobiet: 665,09 + 9,56 x waga (kg) + 1,85 x wzrost (cm) – 4,67 x wiek

dla mężczyzn: 66,47 + 13,75 x waga (kg) + 5 x wzrost (cm) – 6,75 x wiek.

CPM to całkowita ilość kalorii jaką trzeba spożyć dziennie, przy określonej aktywności fizycznej. Wzór na CPM to:

CPM = PPM x PAL gdzie PAL jest współczynnikiem aktywności fizycznej

• 1,2 – brak aktywności fizycznej

• 1,4 – lekka aktywność

• 1,6 – średnia aktywność

•1,8 – wysoka aktywność

Dieta powinna mieć dość dużą zawartość białka. Produkty powinny być przede wszystkim lekkostrawne. Na czczo zalecane jest wypijanie szklanki wody z cytryną, imbirem i kurkumą. Napój ma za zadanie wspomóc działanie metabolizmu.

Jak schudnąć z brzucha- trening aerobowy

Treningi aerobowe są przyjemną formą aktywności fizycznej. Mają pozytywne działanie na stawy oraz wiele części ciała. Nie przeciążają organizmu, dzięki czemu nie powinno się odczuwać nieprzyjemnych zakwasów. Trening realizowany na świeżym powietrzu odpowiednio dotleni komórki, co wpłynie na lepsze funkcjonowanie całego organizmu.

Bieganie– Wzmacnia mięśnie brzucha odpowiednie za stabilizację. Jeśli dopiero zaczynamy biegać powinniśmy stopniowo wydłużać treningi, z zachowaniem odpowiednich przerw.

Skakanie na skakance– Jest to szybki sposób na dostrzeżenie pierwszych efektów, które pojawiają się nawet po dwóch tygodniach regularnych ćwiczeń. Skakanie redukuje nagromadzony tłuszcz i wysmukla całą sylwetkę. Brzuch podczas wykonywania ćwiczenia musi być wciągnięty, a postawa wyprostowana.

Jazda na rowerze– Trening, który łączy w sobie wiele aspektów. Jest ciekawą formą spędzania czasu. W dzisiejszych czasach są rowery tradycyjne- przeznaczone do jazdy na świeżym powietrzu, oraz rowery, na których można ćwiczyć w zaciszu domowym. Taka forma aktywności wzmacnia mięśnie poprzeczne i proste brzucha, oraz skośne i lędźwiowe.

Trening z wykorzystaniem trampoliny– Bardzo popularna aktywność zwłaszcza w ostatnim czasie. Podczas treningu kolana regularnie podciągane są do góry. Skoki zdecydowanie wpływają na poprawę stanu mięśni brzucha.

Jak schudnąć z brzucha- trening na siłowni

Trening na siłowni zdecydowanie pomoże w wyrzeźbieniu poszczególnych partii brzucha. Najpopularniejsze z ćwiczeń to:

Brzuszki- Wykonuje się leżąc na płaskim podłożu, ręce powinny skrzyżowane i położone pod głową. Nogi muszą być zgięte w kolanach. Następnym krokiem jest uniesienie części tułowia ku górze. Trzeba pamiętać, że broda powinna iść w górnym kierunku, a nie pochylać się w stronę klatki piersiowej.

Plank- Jest to tzw. deska. Wykonuje się ją opierając oba przedramienia na podłożu. Nogi powinny być wyprostowane i opierać się palcami względem podłoża. Łokcie powinny znaleźć się na wysokości barków. Głowa skierowana przed siebie.

Skłony- Istnieje wiele rodzajów skłonów. Można je wykonywać z wykorzystaniem różnych akcesoriów np: piłki lekarskiej.

Żeby prawidłowo wykonać trening na siłowni trzeba stopniowo zwiększać jego intensywność. Określona ilość serii oraz powtórzeń pozwoli cieszyć się wymarzonymi efektami. Plan treningowy może ułożyć trener personalny. Oczywiście można go stworzyć również indywidualnie, według własnych potrzeb.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *