Jak przyspieszyć metabolizm

Metabolizm to całokształt przemian chemicznych, które zachodzą w naszych ciałach, mające na celu wykorzystanie składników odżywczych i energii w celach budulcowych, energetycznych itd i jednym z jej skutków jest przemiana materii. Tempo metabolizmu jest zależne od czynników genetycznych i środowiskowych i wpływa ono na to jak szybko wykorzystujemy składniki dostarczone wraz ze spożytym posiłkiem. Każdy z nas zna kogoś, kto nie przejmuje się ilością spożywanych kalorii, nie ćwiczy, a nadal jest niezwykle chudy, niektórzy zaś “tyją od widoku czekolady”. Szybka przemiana materii cechuje przede wszystkim mężczyzn i dzieci. Jednak osoby poszkodowane wolniejszym metabolizmem nie muszą się przejmować, istnieją bowiem przebadane i sprawdzone sposoby na przyspieszenie metabolizmu.
Aby dostarczyć odpowiednią ilość energii naszemu organizmowi, która będzie mu niezbędna do procesów życiowych, a uniknąć nadmiaru jej zadania, czego wynikiem byłoby odkładanie tkanki tłuszczowej, należy spożywać pokarmy o odpowiedniej dla siebie wartości kalorycznej. Ustalając ilość niezbędnych kalorii dla naszego organizmu należy wziąć pod uwagę swoją płeć, wiek, masę ciała, aktywność fizyczną.

Co poprawia metabolizm?

Na przyspieszenie metabolizmu jest kilka metod, ale najlepiej stosować je wszystkie razem. W tym celu koniecznie:
-zmniejsz ilość spożywanych kalorii
-zwielokrotnij ilość wykonywanej aktywności fizycznej
-zrezygnuj z tłuszczów nasyconych, na rzecz nienasyconych
-zrezygnuj ze słodyczy, na rzecz cukrów pochodzenia roślinnego oraz błonnika

Co jeść aby przyspieszyć metabolizm

Istnieje szereg wskazań dietetycznych, dla osób, które chciałyby przyspieszyć tempo przemiany materii swojego organizmu. Oprócz stosowania mniejszych dawek kalorycznych oraz rezygnacji z potraw tłustych i słodyczy, należałoby również zwrócić uwagę na produkty, które naturalnie wspomagają trawienie na różnych jego etapach w przewodzie pokarmowym.
Wyjątkową zdolność wspomagania przewodu pokarmowego ma błonnik, w związku z tym jednymi z najbardziej polecanych produktów, które przyspieszają metabolizm są jabłka. Ale warto zwrócić również uwagę na takie zielone warzywa jak: ogórek, szparagi, brokuł, seler naciowy, szparagi, szpinak i kapusta. Z warzyw polecane są również marchewki i pomidory, które przy okazji poprawią wygląd Twojej skóry.
Ze swoich efektów przyspieszania metabolizmu znane są również owoce, dzięki nim nie musimy rezygnować ze słodkości. Spożywanie jabłek, jagód, owoców cytrusowych, w tych grejpfrutów, cytryn, limonek i pomarańczy, znacznie usprawnia trawienie, a więc przyspiesza wykorzystywanie składników odżywczych, w czego efekcie przyspiesza metabolizm.
Pikantne potrawy mają zbawienne działanie na tempo metabolizmu, dlatego też stosowanie ostrej papryki do przyprawiania potraw, czosnku, curry, kurkumy i kardamonu, a nawet cynamonu i imbiru będzie najlepszym sposobem na małą, ale znaczącą dla organizmu zmianę w Twojej kuchni. Wyjątkowe efekty daje również spożywanie migdałów oraz płatków owsianych.

Ćwiczenia na metabolizm

W związku z tym, że dieta to nie wszystko, należy koniecznie wprowadzić w swoje życie również ruch. Najlepsze będą ćwiczenia wprawiające w ruch całe ciało, a więc bieganie, jazda na rowerze, zajęcia fitness. Najbardziej odpowiednią porą na ich wykonanie jest poranek, jeszcze przed pierwszym posiłkiem, tak żeby zmobilizować organizm do pracy na cały dzień.

Zmiana codziennych przyzwyczajeń

Najprostszymi sposobami na zwiększenie tempa metabolizmu, są małe zmiany w codziennych przyzwyczajeniach i nawykach. Nawiązują one do tego, kiedy co jeść, kiedy się ruszać oraz ile spać. W związku z tym pamiętaj o tym, by zaczynać dzień od zbawiennej zielonej herbaty lub kawy oraz koniecznie śniadania, którego głównym składnikiem pokarmowym będzie białko, najlepiej sprawdzą się tu płatki owsiane, ryba, jajka, chude mięso.
Najlepiej wstawaj wcześnie rano i jeszcze przed śniadaniem wykonaj ćwiczenia fizyczne lub wykonaj krótki jogging lub trening na rowerze.
W przerwach między posiłkami, kiedy dopadnie Cię głód (a pamiętaj, że jeżeli chcesz przyspieszyć metabolizm koniecznie musisz trzymać się stałych godzin posiłków), możesz przekąsić orzechy, migdały, jogurt lub trochę owoców.
Pamiętaj, żeby Twoje obiady były bogate w błonnik, więc uzupełniaj je dużą ilością zielonych warzyw. Niech one staną się głównym składnikiem Twoich posiłków.
Koniecznie nie jedz na wieczór, tak żeby nie iść do łóżka z pełnym żołądkiem. Natomiast przez cały dzień pij wodę, nie zapominaj o tym, że dziennie powinieneś wypić jej 1, 5-2 l.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *