Drewniane paraletki – idealne do treningów

Trwająca od miesięcy pandemia znacząco zmieniła znacząco życie każdego z nas, dotyczy to wszystkich aspektów życia. Niemniej jednak każdy powinien znaleźć sposób na w miarę normalne funkcjonowanie i oczywiście nie powinno rezygnować się z aktywności fizycznej. W przeciwnym wypadku nie tylko zaniechamy dbanie o swoją sylwetkę, ale również sferę psychiczną.

Jak wykorzystywać paraletki drewniane w codziennych treningach?

Oczywiście będąc początkującym, nie można się zniechęcać, wręcz przeciwnie – wskazana jest pełna mobilizacja i silny charakter. Warto zaopatrzyć się choćby w podstawowe gadżety, by trening był jak najbardziej efektywny. Często do treningów, również tych początkowych, wykorzystuje się paraletki drewniane. To nic innego jak poręcze do wykonywania pompek, składają się z elementu chwytnego i dwóch bocznych podstaw. Mimo, iż kształtem przypominają nieco hantle, mają zupełnie inne przeznaczenie, ponieważ odpowiadają głównie za wsparcie ciała podczas ćwiczenia mięśni. Drewniane paraletki są zdecydowanie najlepszą opcją, ponieważ z całą pewnością nie ześlizgną się po nich spocone podczas treningu dłonie. Gwarantują więc o wiele większy poziom bezpieczeństwa, niż ich metalowe odpowiedniki. Drewniane gadżety do ćwiczeń w postaci paraletek pomagają w pogłębieniu zakresu wykonywanych ruchów w trakcie treningów. Jest to bardzo ważne między innymi w przypadku pompek, które angażują większą ilość mięśni, co przekłada się na bardziej zadowalający rezultat końcowy. Ponadto odpowiedni dobór urządzeń do ćwiczeń zapobiega powstawaniu kontuzji, ponieważ stawy są naturalnie ułożone, w żaden sposób nie naraża się ich na uszkodzenia.

Rozpoczęcie ćwiczeń z paraletkami

Oczywistym jest, że osoby, które dopiero mają zamiar rozpocząć wykonywanie pompek nie powinny się nadmiernie obciążać. Poziom trudności powinien być zwiększany systematycznie, aby uniknąć przykrych niespodzianek i ewentualnego pojawienia się przykrych i bolesnych zakwasów. Paraletki drewniane są pomocne w wykonywaniu dwóch rodzajów pompek – klasycznych i wąskich. W pierwszym wariancie najważniejsze jest ustawienie paraletek na szerokość ramion, istotna jest również postawa całego ciała. Należy przede wszystkim w pełni skupić się na właściwym wykonywaniu każdego elementu ćwiczenia. Pompki wąskie, nazywane diamentowymi różnią się sposobem, w jaki układa się paraletki – koniecznie obok siebie. Drewniane przyrządy w postaci paraletek sprawdzą się w każdym przypadku, także dla początkujących. Jednak w zakresie szczegółów powinno zwrócić się uwagę między innymi na możliwości ich rozstawu, te dłuższe z pewnością zapewnią lepszą stabilność. Oczywiście w każdym wariancie to drewno, jako materiał wykonania, jest najlepsze. To nie tylko gwarancja wytrzymałości produktów, ale również bezpieczeństwa, które przecież jest najważniejsze. Przy tym wszystkim zaleca się unikania przeciążania organizmu. Intensywność treningów należy zwiększać stopniowo, by poznać własne możliwości i nie doprowadzić do uszkodzeń mięśni, ścięgien, czy stawów.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *