Dlaczego nie mogę schudnąć?

Piękna sylwetka nie zawsze jest darem natury, wiele osób musi zadbać o to, aby jak najlepiej wyglądać. Okazuje się jednak, iż nie każdy sposób przynosi zadowalające efekty w postaci upragnionej sylwetki pomimo stosowania się do wskazówek diety lub rygorystycznych ćwiczeń.

Nie każda dieta jest odpowiednia

Diety to sposób na uzyskanie upragnionej sylwetki poprzez zmianę nawyków żywieniowych. Zazwyczaj chodzi przede wszystkim o znaczne ograniczenie spożywania tłuszczów czy cukrów. Oczywiście powinny być one odpowiednio zbilansowane, aby jednocześnie dostarczać do organizmu niezbędnych substancji odżywczych i minerałów. Dość sporo osób korzysta z gotowych diet, które można znaleźć na przykład w Internecie, jednak warto przed ich rozpoczęciem skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem, który stwierdzi, czy nie ma ku temu przeciwwskazań.

Mało jem a tyję przyczyny leżą w odżywianiu

Bardzo często można usłyszeć, że osoby które ograniczają sobie ilość pokarmów nie tracą kilogramów. Jedną z przyczyn jest niewłaściwe odżywianie, a dokładniej mówiąc zbyt rygorystyczne ograniczanie pokarmów. Organizm bowiem ma swoisty odruch obronny w sytuacji, gdy dostaje mało pokarmu lub przerwy pomiędzy posiłkami są zbyt długie. Wówczas metabolizm znacznie się osłabia, przez co spalane jest mniej kalorii. Tym samym, zamiast spalania zalegającej tkanki tłuszczowej stara się wykorzystać jedynie tą energię, którą uzyskuje w posiłkach. Dlatego też podstawą w dobrze dobranej diecie jest to, aby jadać regularnie i dość często. W sytuacji, gdy dostarcza się do organizmu pożywienie kilka razy dziennie, metabolizm jest na odpowiednim poziomie. Po wykorzystaniu energii z pożywienia organizm zaczyna więc spalać zalegającą tkankę tłuszczową co w efekcie prowadzi do znacznego zmniejszenia wagi.

Same ćwiczenia to za mało

Ćwiczę i nie mogę schudnąć, waga stoi w miejscu pomimo tego ze na siłowni wylewam siódme poty…. ten problem zna wiele osób. Tutaj kłopotem może być wiele czynników, które powodują taki a nie inny stan rzeczy. Trzeba jednak pamiętać o tym, iż w sytuacji gdy ktoś mało aktywny fizycznie zaczyna dość intensywnie ćwiczyć, wówczas jego mięśnie dość szybko się zwiększają. Wówczas zastępują one spalany tłuszcz i pomimo regularnych ćwiczeń waga może stać w miejscu. Lepszym pomocnikiem w określeniu, czy faktycznie się chudnie jest wówczas centymetr, pokazujący mniejsze wymiary ciała niż waga.

Dieta i ćwiczenia odpowiednio dobrane

Dieta i ćwiczenia powinny być do siebie odpowiednio dopasowane. Przede wszystkim czas, w jakim są spożywane posiłki powinien być skoordynowany z ćwiczeniami. Najlepiej nie jeść chwilę przed wizytą na siłowni jak też chwilę po wyjściu z niej. Ponadto w posiłkach powinno się znajdować białko, które pomoże odzyskać stracone siły jednak bez odkładania nowej tkanki tłuszczowej. Osoby, które intensywnie zamierzają ćwiczyć, powinny także sprawdzić, czy ich dieta dostarcza do organizmu odpowiednią ilość kalorii. W przypadku regularnych treningów powinno ich być nieco więcej niż dla osób, które nie ćwiczą i mają siedzący tryb życia. Można bowiem zamiast utraty wagi zafundować sobie osłabienie i wiele innych problemów zdrowotnych.

Utrzymanie wagi bez efektu jo-jo

Odchudzając się trzeba pamiętać o tym, że zbyt szybka utrata wagi nie jest wskazana. W momencie, gdy powraca się do poprzedniego sposobu odżywiania lub też przestaje się tak intensywnie ćwiczyć, wówczas waga może bardzo szybko powrócić do stanu sprzed odchudzania. Jest to nazywane efektem jo-jo. Zaleca się, aby utrata wagi podczas odchudzania nie była większa niż pół kilograma do kilograma tygodniowo. Ponadto po dojściu do wymarzonej wagi nie można od razu powrócić w ciągu krótkiego czasu do spożywania potraw, które w czasie zrzucania wagi były niedozwolone. Należy je wprowadzać stopniowo, na przykład poprzez zwiększanie ilości spożywanego jedzenia lub wprowadzanie produktów, których przez dłuższy czas się nie jadało. To pozwoli na bezproblemowe utrzymanie wymarzonej sylwetki.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *