Co zrobić, aby trening był przyjemnością?

Niemal każda z osób regularnie trenujących miała kiedyś taki dzień, w którym trening zdawał się przykrym obowiązkiem, a nie przyjemnością. Czy można to zmienić? Co zrobić, aby trening zawsze kojarzył się tylko z przyjemnymi rzeczami?

Stres, zła pogoda, ciężki dzień w pracy – to tylko kilka przyczyn braku satysfakcji w trakcie treningu. Z tego artykułu dowiesz się, co zrobić, aby uniknąć sytuacji, gdy trening zdaje się smutną koniecznością, a nie relaksującym hobby.

Odpowiednio długi sen

Sen stanowi najlepszą formę regeneracji organizmu. Wpływa na zdrowie oraz komfort psychiczny. Sprawia, że zyskujemy więcej energii, sił i zdrowia oraz lepszy humor w ciągu dnia. Ma znaczenie również dla treningu. Osoby wyspane mają po prostu większą chęć na ćwiczenia, co przekłada się na większe zadowolenie z treningu oraz jego lepszą skuteczność. Optymalna liczba godzin snu w ciągu doby wynosi ok. 6-8 godzin pomiędzy 22:00 a 7:00 rano. Należy unikać chodzenia spać po północy, ponieważ wtedy organizm nie regeneruje się tak jak w sytuacji pójścia spać przynajmniej godzinę wcześniej.

Zdrowa dieta

Odpowiednia dieta ma ogromny wpływ na to, czy trening będzie przyjemnością. Liczba oraz jakość posiłków wpływają nie tylko na efektywność ćwiczeń, ale również na kondycję zdrowotną. Dlatego należy zadbać o lekkostrawne, a przy tym pożywne posiłki bogate w niezbędne składniki mineralne oraz witaminy. Lepiej jest też jeść kilka razy w ciągu dnia, ale małe porcje, niż 2-3 duże posiłki, w tym jeden niedługo przed snem. Najlepiej również zjeść pełnowartościowy posiłek o odpowiedniej kaloryczności ok. 1-1,5 godziny przed treningiem.

Odpowiednie nastawienie

Kolejnym ważnym czynnikiem wpływającym na satysfakcję i radość z treningu jest właściwe nastawienie. Każdy trening powinien bowiem napędzać do dalszego działania. Wyciągaj wnioski z ćwiczeń, poznawaj swój organizm i obserwuj zachodzące w nim zmiany. Ciesz się zmieniającą się z tygodnia na tydzień sylwetką. To powinno stać się twoją motywacją i radością wynikającą ćwiczeń.

Plan treningowy

Na radość z treningów wpływa również odpowiednie dopasowanie rodzaju i intensywności ćwiczeń do konkretnych potrzeb oraz możliwości organizmu. Ćwiczenia, którym nie jesteś w stanie podołać z różnych przyczyn dość szybko zniechęcą cię do treningów. A przecież nie o to chodzi! Dlatego najlepiej rozpocząć treningi od opracowania odpowiedniego planu treningowego. Warto skonsultować się w tej kwestii ze specjalistą, ale nie jest to konieczne.

Nie ma jednego idealnego planu treningu dla każdego. Dlatego każdy harmonogram należy zawsze tworzyć, indywidualnie dobierając ćwiczenia. Na początek nie wybieraj bardzo intensywnych ćwiczeń i długotrwałych treningów. To może odnieść skutek przeciwny do zamierzonego, tzn. możesz uznać, że trenowanie jest zbyt trudne, nie dasz rady i lepiej odpuścić sobie ćwiczenia. Najpierw zdecyduj się więc na krótkie, maksymalnie 15-20-minutowe treningi oraz proste ćwiczenia, które pozwolą ci rozruszać ciało i odnaleźć się w systematycznej aktywności fizycznej.

Jeśli chcesz poznać inne wskazówki dotyczące właściwego treningu i odżywiania wejdź na stronę https://www.bodypak.pl/pl/.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *