Co zjeść na kolacje na diecie?

Każda kobieta dbająca o piękny wygląd chciałaby cieszyć się zgrabną i smukłą sylwetką. Jednak często się zdarza, że morderczy wysiłek fizyczny oraz stosowane diety zawodzą. Zatem jak się skutecznie odchudzać, by w końcu uzyskać wymarzoną figurę? Bardzo istotne znaczenie ma spożywanie niskokalorycznej i zdrowej kolacji bogatej w niezbędne składniki odżywcze.

Ostatni posiłek dnia powinien być zdrowy i lekkostrawny. Co można zjeść na kolacje, aby czuć się dobrze i nie przybierać na wadze? To pytanie zadaje sobie często wiele pań, które mają problem z wybraniem odpowiednich produktów na wieczorny posiłek. Kolacja powinna być pełnowartościowym posiłkiem zawierającym wszystkie niezbędne składniki odżywcze potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Powinien być bogaty w białka, złożone węglowodany, niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, a także powinien zawierać witaminy i minerały. Niezwykle istotne jest to, aby jeść ostatni posiłek dnia co najmniej dwie godziny przed snem. Jeśli zjemy ciężkostrawną kolację na krótko przed snem, wówczas nasz organizm nie zdąży spalić spożytych kalorii, co spowoduje odkładanie się tłuszczu w organizmie.

Niezwykle ważne jest to, aby ostatni posiłek dnia był bogaty w białko. Kolacja z jajek wpływa bardzo istotnie na prawidłową przemianę materii naszego organizmu.

W wieczornym menu nie może zabraknąć białka. Nasz organizm regeneruje się podczas snu, a do regeneracji potrzebuje energii i budulca, dlatego warto sięgać po białko. Wśród potraw zawierających ten składnik można wymienić jajka, kurczaka, indyka, tuńczyka oraz twaróg. Jajka zawierają składzie zestaw wszystkich niezbędnych do życia aminokwasów, w postaci najlepiej przyswajalnej przez człowieka. Są cennym źródłem witamin D, E, K, B6 a także zawierają dużo wapnia, cynku, fosforu i selenu. Jedno ugotowane jajko zawiera do 7, 8 gramów białka i 5 gramów zdrowych tłuszczy. Ponadto jajka zawierają cholinę. Substancja ta stymuluje rozwój mózgu oraz bierze udział w metabolizmie cholesterolu oraz innych tłuszczów. Ponadto wpływa korzystnie na pracę wątroby i nerek. Co więcej jajka chronią nas przed wieloma chorobami oczu, wśród których można wymienić zaćmę. Zawierają dwa bardzo ważne dla oczu przeciwutleniacze, luteinę i zeaksantynę, które pomagają chronić oczy przed uszkodzeniem siatkówki.
Te właściwości zdrowotne jajek sprawiają, że warto, oczywiście w ograniczonej ilości, sięgnąć po nie walcząc ze zbędnymi kilogramami. Przy stosowaniu diety redukcyjnej dozwolona jest raz w tygodniu jajecznica przyrządzona z 3 białek i żółtka ze szczypiorkiem, cebulą i pomidorem. Można ją zastąpić omletem usmażonym z 3 białek i żółtka z ulubionymi warzywami. Jedzenie odpowiedniej ilości białka może pomóc nam skutecznie schudnąć oraz zwiększyć masę mięśniową. Co więcej obniża ciśnienie krwi i pozwala zachować zdrowe kości.

Mało kaloryczna kolacja powinna też zawierać w menu mięso z kurczaka oraz zielone warzywa. Jest to najzdrowsze pożywienie jakie powinny spożywać osoby będące na diecie.

Białe mięso z kurczaka to idealne źródło białka. Białko trawi się wolno i zapewnia długotrwałe uwalnianie się aminokwasów, co zwiększa uczucie sytości oraz przyspiesza metabolizm. Zatem warto zjeść na kolację kawałek kurczaka czy indyka. Dzięki dużej ilości tryptofanu i aminokwasu, który odpowiada za nasze dobre samopoczucie, potrawa ta pomoże nam się zrelaksować i spokojnie zasnąć.
Zielone warzywa mają niski indeks glikemiczny, dlatego nie powodują skoków insuliny i mają mało kalorii. Ponadto obniżają apetyt, mają mnóstwo składników które działają odkwaszająco na organizm. Warzywa zawierają też błonnik, który przyspiesza przemianę materii.
Tworzy on w przewodzie pokarmowym delikatny żel, który wypełnia żołądek spowalniając wchłanianie węglowodanów oraz daje uczucie sytości. Błonnik w organizmie wiąże duże ilości wody, pęcznieje, co znacznie zmniejsza odczucie głodu. Warunkiem jego sprawnego działania, jest picie dużej ilości płynów z przewagą wody niegazowanej. Warto dwie godziny przed snem sięgnąć po porcję pieczonego kurczaka z dowolną ilością zielonej sałaty.

Co jeść wieczorem, a czego nie jeść, aby skutecznie schudnąć i uniknąć efektu jojo?

Przed snem należy zrezygnować z potraw smażonych, tłustych oraz bogatych w cukry proste. Niskokaloryczna kolacja powinna zawierać ciepły posiłek. Obróbka termiczna, w postaci gotowania czy pieczenia z ograniczoną ilością tłuszczu poprawia trawienie posiłków. Ciepłe kolacje polecane są w okresie jesienno-zimowym, zwłaszcza w postaci lekkich zup warzywnych. Warto też dostosować rodzaj kolacji do swoich potrzeb oraz stanu zdrowia. Jeśli mamy problemy z zasypianiem powinniśmy zatroszczyć się, aby w menu wieczornym znalazły się potrawy będące źródłem magnezu. Wówczas trzeba zrezygnować z czarnej i zielonej herbaty, a wybrać napary ziołowe z melisy lub lipy. Niezwykle istotne jest to, aby przed snem nie jeść zbyt wiele. Duża kaloryczność posiłku sprawi, że będziemy źle spać. Ponadto nasz organizm nie będzie miał szans na uporanie z nadwyżką energii dostarczonej mu przed spaniem. Chcąc skutecznie schudnąć należy pamiętać o tym, że niskokaloryczna, zdrowa kolacja może być również bardzo sycąca i smaczna.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *