Aloes – prozdrowotne właściwości i stosowanie

Aloes zwyczajny (Aloe vera) jest jednym z 500 gatunków roślin z rodzaju aloesu, których cechą charakterystyczną są grube, zielone liście o postrzępionych brzegach i gęstym miąższu. Naturalnym miejscem bytowania aloesu jest m.in. Półwysep Arabski, Madagaskar czy Wyspy Kanaryjskie, ale jego uprawa w ostatnich latach jest szeroko rozpowszechniona. Obecnie miąższ z liści aloesu jest jednym z najczęściej wykorzystywanych surowców zarówno w przemyśle kosmetycznym, jak i farmaceutycznym, a sam aloes cieszy się ciągle rosnącą popularnością. Sprawdźmy więc na czym polega fenomen tej rośliny.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • jakie cenne składniki znajdziemy w aloesie
  • jakie właściwości posiada aloes
  • jak aloes wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie
  • kiedy warto sięgnąć po aloes
  • jak stosować aloes na co dzień

Co znajdziemy w składzie aloesu?

Sok z aloesu to prawdziwa skarbnica witamin i składników mineralnych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. W swoim składzie zawiera on witaminy z grupy B, witaminę C i E a także szczególnie ważny da kobiet w ciąży kwas foliowy. Dostarcza on także znaczących ilości potasu, wapnia, cynku, miedzi, magnezu, żelaza, fosforu czy chromu. Dodatkowo sok z aloesu jest bogatym źródłem cennych dla zdrowia aminokwasów oraz obniżających poziom cholesterolu we krwi nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Aloes i jego prozdrowotne właściwości

Substancje aktywne obecne w aloesowym miąższu:

  • wzmacniają odporność
  • usprawniają trawienie
  • chronią żołądek i układ pokarmowy
  • dogłębnie nawilżają skórę
  • poprawiają stan cery i włosów
  • pozytywnie wpływają na pracę układu sercowo-naczyniowego
  • niwelują szkodliwe działanie wolnych rodników

Kiedy warto sięgnąć po aloes?

Regularne stosowanie aloesu może przynieść wiele korzyści dla zdrowia zwłaszcza w stanach długotrwałych niedoborów witamin i składników mineralnych. Poleca się go często także osobom z zaburzeniami pracy jelit lub z osłabionym układem odpornościowym.

Z kolei zewnętrzne stosowanie wyciągów z aloesu intensywnie nawilża, koi i regeneruje skórę, a także przyspiesza gojenie zadrapań, drobnych ran i oparzeń.

Jak wprowadzić aloes do swojej diety?

Skutecznym i jednocześnie wygodnym sposobem stosowania aloesu jest picie soku pozyskiwanego z miąższu jego liści. Aby nieco złagodzić jego gorzki smak można rozcieńczyć go wodą lub wymieszać z koktajlem, smoothie lub sokiem owocowym.

Kupując sok z aloesu należy także pamiętać, aby przed zakupem dokładnie sprawdzić skład produktu na etykiecie. Często bowiem zdarza się, że pod nazwą soku z aloesu sprzedawany jest jedynie sok z jego koncentratu, który najczęściej zawiera śladowe ilości aloesu, a reszta jego składu to woda z dodatkiem cukru.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *