Alkohol a dieta – Jaki alkohol na diecie

Alkohol jest z całą pewnością jedną z najbardziej popularnych i lubianych używek, która zazwyczaj jest stosowana okazjonalnie, jednak wiele osób dość często sięga po alkohol. Jak wiadomo picie alkoholu nie pozostaje obojętne wobec pracy ludzkiego organizmu i ma to duży wpływ na pracę narządów, czy procesy zachodzące w ludzkim organizmie. Wiele osób, które są na diecie zastanawia się, czy można spożywać alkohol, jeśli tak to w jakich ilościach i jakiej częstotliwości, aby nie miało to negatywnego wpływu na efekty.

Alkohol a dieta odchudzająca

Odnośnie alkoholu można znaleźć wiele informacji, jakoby miał on powodować tycie, zaburzać efekty diety, albo wprost przeciwnie- pomagać w odchudzaniu. Jednak w tej kwestii dietetycy pozostają na jednym stanowisku, które głosi, że alkohol na diecie redukcyjnej, odchudzającej to nie jest dobre rozwiązanie. Nie da się bowiem ukryć, że alkohol to tak zwane “puste kalorie”, które dodatkowo zazwyczaj są spożywane w drugiej części dnia, najczęściej w godzinach późnego wieczoru, w pozycji siedzącej, lub nawet i leżącej, co oczywiście wiąże się z tym, iż szanse na spalenie ich są bardzo niewielkie. W tej kwestii nie chodzi tylko o alkohol a odchudzanie, ale także o to, że alkohol sprzyja odwadnianiu, dlatego też bardzo często powoduje on zaburzenia w gospodarce wodnej organizmu. Prawda jest taka, że alkohol jest wysoko kaloryczny, niezależnie od tego jaki jest jego rodzaj. Nie mniej jednak ważne są także ilości i częstotliwość spożywania alkoholu, ponieważ na przykład picie piwa codziennie ma bardzo negatywny wpływ na dietę. Dzieje się tak dlatego, że piwo ma dużo cukrów, a także często można spotkać się z wnioskami, że chmiel zawarty w piwie ma działanie estrogenne. Związki te naśladują typowe dla kobiet hormony-estrogeny, stąd może się zdarzyć, iż w przypadku mężczyzn, którzy zbyt często piją piwo pojawia się przyrost tkanki tłuszczowej w okolicy piersi i brzucha. Dlatego też tak naprawdę piwo a dieta się wykluczają. Jeśli chodzi o spożywanie wina, to jest ono z całą pewnością najbardziej wartościowym alkoholem, który poza zawartością alkoholu cechuje się także obecnością innych cennych składników, które mogą wywierać pozytywny wpływ na zdrowie. Jeśli chodzi o wino a odchudzanie to sięganie po jedną, lub dwie lampki tygodniowo nie wpłynął negatywnie na efekty diety, jednak zbyt częste spożywanie jakiegokolwiek alkoholu na diecie nie jest dobrym rozwiązaniem z tego powodu, że jest on dość mocno kaloryczny.

Ćwiczenia na siłowni a picie alkoholu

Jak już zostało powiedziane, alkohol to bardzo lubiana używka, którą najczęściej spożywa się w późnych godzinach popołudniowych lub wieczornych, okazuje się, że aby dieta była skuteczna należy zrezygnować z alkoholu, lub w bardzo dużym stopniu zredukować jego spożywanie. Jak zatem wygląda sprawa z ćwiczeniami na siłowni? Czy również ma to negatywny wpływ na efekty jakie przynoszą ćwiczenia? Warto zacząć na pewno od potwierdzonej informacji, a więc takiej, która głosi, że nie powinno się spożywać alkoholu przed pójściem na siłownię, ponieważ zmniejsza on koordynację ruchową i łatwo wówczas o kontuzję, lub o niepoprawne wykonywanie ćwiczeń. Ponadto jak wiadomo alkohol jest diuretykiem- odwadnia, dlatego też kiedy organizm traci podczas ćwiczeń wodę, to jeszcze trudniej jest skutecznie uzupełniać te braki. Sprawa bardzo podobnie wygląda w przypadku spożywania alkoholu już po treningu, ponieważ spowalnia on procesy regeneracji mięśni. Można spotkać się z tezą, iż alkohol ogólnie obniża poziom testosteronu, czyli hormonu, który odgrywa ogromną rolę w procesie budowy mięśni. Ogólnie rzecz ujmując picie alkohol a siłownia nie ma pozytywnego wpływu na jakość ćwiczeń, efektywność, ani tym bardziej na budowę masy mięśniowej, dlatego też jeśli komuś zależy na efektach, powinien z niego zrezygnować.

Pomimo, iż wiele osób nie widzi nic złego w spożywaniu alkoholu, to jednak należy mieć świadomość, że przez niego efekty, do których się dąży są mniej zauważalne, pojawiają się wolniej lub nawet i wcale, dlatego też warto jednak sięgać po niego przy naprawdę szczególnych okazjach, bardzo rzadko i w małych ilościach.

oblicz-bmi Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *